Blogg

Høsten er tid for vedlikehold og utbedringer

Høsten er en fin tid for vedlikehold og utbedringer.

Vaskestasjonen blir utvidet med ekstra platting for å samle opp mer gressavfall som kommer utenfor selve stasjonen. Vannledninger og luftledninger blir forlenget, slik at det heretter også skal gå an å stå utenfor å gjøre rent. Vi regner med at dette blir mer effektivt.
På bildet ser vi vår Head Greenkeeper Per Gunnar (i gravemaskinen) og Greenkeeper Lukasz, grave og avrette plassen for grunnarbeidene. Det er vårt eksterne snekkerfirma som skal stå for resten av arbeidet.

Vi retter opp et lite område med belegningsstein på tunet, som hadde sunket litt etter byggingen av det nye klubbhuset. Dette sørger for at regnvannvann nå renner vekk fra grunnmuren på det gamle klubbhuset.
På bildet: Snekkerfirmaet vårt som utfører reparasjonen.

På baksiden av det gamle klubbhuset skal nå området som har vært reparert få ny belegningsstein som resten av kaféområdet. Vi skifter også ut den gamle trappen, som var gått ut på dato. Her er det mye ettermiddagssol, som vi kan nyte fra og med neste sesong.

Foran på det gamle klubbhuset blir entrétaket (over døren) skiftet ut. Dette hadde også sett sine bedre dager. Ytterdøren og døren inn til kontoret skal også skiftes ut etter hvert med glassdører som i den gamle kafeen. Dette blir litt senere når de nye dørene ankommer.
På bildet ser vi en av våre snekkere arbeide med det nye entrétaket.

Til bloggens forside