Turneringer

Start påmelding:Ingen online påmelding
Slutt påmelding:Ingen online påmelding

Kjekstad Trofé.

Etter at Elopac trofé forsvant fra turneringslisten, og med dårlige erfaringer de siste år med Kjekstad Cup (omtrent halvparten av matchene inklusive finale ble avgjort som walk-over) var vi sterkt i tvil om det skulle arrangeres matchplayturnering i Kjekstad GK i år.

Vi forsøker allikevel igjen med en matchplayturnering i regi av Kjekstad golfklubb. Den går gjennom hele sesongen og en runde må gjennomføres i juli om startfeltet blir fullt.
Turneringen gjennomføres i perioden fra 16. mai og til 27. september

Turneringsansvarlig: Morten Henriksen  mobil: 97582078 email: mortnbh@gmail.com

Turneringen er en åpen turnering, dvs også medlemmer fra andre klubber kan delta.
Det spilles i en samlet klasse, med ¾ SH. Maks hcp er 36, dvs spillere med klubbhandicap (37-54) spiller med hcp 36. Spillere med EGA Handicap kan delta og vinne premier.

Turneringskomiteen setter opp match-tablået basert på spillernes hcp.

Maks. antall deltagere er 64, minimum 16.

Påmelding skjer i Proshopen før 15. mai samtidig som startkontingent betales.
Startkontingent er 100 NOK per deltager.
Greenfeespillere betaler ordinær greenfee.

Det spilles fra forskjellige utslagssteder oppdelt på kjønn.
Alle damer skal spille fra rødt utslagssted. Alle herrer skal spille fra gult utslagssted.

Spillefrister: Kan bli justert etter antall deltakere/Behov for runder.
1. match senest 31. mai
1. match senest 21. juni
2. match senest 19. juli
3. match senest 16. august
Semifinale senest 6. september
Finale senest 27. september
Matchene som ikke er avgjort innen den aktuelle matchens (rundens) tidsfrist, SKAL diskvalifiseres fra turneringen. Dersom en av spillerne ikke møter opp til avtalt tid blir det walk over til motstander.

Seier i matchplayfinalen kvalifiserer til Mestergolf-spill hvis vinneren er medlem av Kjekstad GK.