Turneringer

Dato:søndag 14. september 2014 - kl. 0900
Sted:Hovedbanen
Start påmelding:1. august 2014
Slutt påmelding:onsdag 10. september 2014 kl. 15:00   (passert)

Beskrivelse

Turneringens navn er Afrikagolf Open Flaggkonkurranse og er en åpen singelturnering.

Velkommen til årets store flaggturnering på Kjekstad – Afrikagolf Open!!

Turneringen avholdes i Kjekstad Golfklubb den 14. september 2013 fra kl. 09:00 til kl. 12:00.

Turneringsansvarlige:

Svein Larsen mobil: 48086520 email: svein_larsen@hotmail.com

Det spilles i 1 klasse.
• Konkurransen er åpen for alle amatører med offisielt handicap ihht NGF´s bestemmelser.

Turneringen er åpen for spillere fra alle klubber. Det spilles på Kjekstad Golfklubb sin 18 hulls bane.

Konkurranseformen er slagkonkurranse med fullt spillehandicap.

Det spilles fra forskjellige utslagssteder oppdelt på kjønn.
• Alle damer skal spille fra rødt utslagssted.
• Alle herrer skal spille fra gult utslagssted.

Ved lik score avgjøres plasseringer etter laveste spillehandicap, siste 18, siste 9, siste 6, siste 3 og siste hull.

Påmelding/Betaling/Oppmøte:
Påmelding skjer elektronisk på Kjekstad Golfklubb sine hjemmesider www.kjekstad-gk.no. Startavgift er kr. 100.-. For gjestespillere tilkommer greenfee. Betaling skjer ved oppmøte og registrering i proshop, senest 20 minutter før start. Etteranmeldelser godtas normalt ikke. Det er imidlertid mulig å stille opp og melde seg i proshop på konkurransedagen, for allikevel å kunne bli med ifm forfall.

Premiering:
De første plassene premieres med ordinære pokaler og/eller glass. Hovedpremie er to ukers opphold (for inntil 6 personer) i et av Afrikagolf.no sine hus i Sør-Afrika. Andre premie er en ukes opphold i feriehus i Spania (på golfbane Bonalba). Det blir også premier for lengste drive både for dame og herre og closest to the pin. Premiene er innenfor NGF grenser ifm amatørbestemmelser.

• Hva er flaggkonkurranse
Spillerne mottar det antall slag som banen er oppsatt med pluss sine mottatte slag etter hcp-systemet. Hver deltager spiller så langt dette antall slag rekker, og setter ned flagget sitt. Hvis noen spiller har slag igjen etter 18 hull, fortsetter spillet på neste runde. Den som kommer lengst, har vunnet. Hvis en spiller med sitt siste slag slår out of bounds eller mister ballen, settes flagget ned på siste sted det ble spilt fra. Brukes det siste slaget på å hulle ut, settes flagget ned på neste utslagssted (gul tee, for alle).