Turneringer

Dato:søndag 4. mai 2014 - kl. 0830
Sted:Hovedbanen
Start påmelding:14. april 2014
Slutt påmelding:onsdag 30. april 2014 kl. 15:00   (passert)

Beskrivelse

Turneringens navn er Kjekstad Cup rangeringskonkurranse og er en par-turnering med påfølgende matchplay, kun for medlemmer av Kjekstad GK.

Turneringen avholdes i Kjekstad Golfklubb den 4. mai 2014

Turneringsansvarlig

Morten Henriksen   mobil 97582078  email: mor-bhen@online.no

Ansvarlig matchplaydelen:

Morten Henriksen mobil: 97582078 email: mor-bhen@online.no

Startkontingent er 100 NOK per deltager.
Greenfee er oppdelt i medlemskap.
  • For alle spillere, det har status som klubbmedlem, er greenfee 0 NOK.
  • For alle spillere, det har status som klubbmedlem (Greenfeemedlemskap), er greenfee 235 NOK.

Det spilles i en samlet parklasse. Det spilles foursome stableford med 1/2 sh over 18 hull.

Spillere med EGA Handicap kan delta og vinne premier.

Det spilles med maks. tillatt handicap på 36,0.

Det spilles fra forskjellige utslagssteder oppdelt på kjønn.
  • Alle damer skal spille fra rød utslagssted.
  • Alle herrer skal spille fra gul utslagssted.
Ved lik score avgjøres plasseringer etter laveste handicap, siste 9, siste 6, siste 3 og siste hull.

For å være kvalifisert til videre matchspill må den fastsatte rangeringsrunden spilles.
Unntak:

Det innføres en "wildcard" regel for spillere som representerer klubben på jr.tour, og de øvrige regionale og nasjonale turneringer (Titleist Tour, Region Tour og Norgescup), når dette kolliderer med rangeringskonkurransen.
Disse spillere må melde seg på som vanlig og meddele hvilken turnering de skal spille i som inngår i unntaksbestemmelsen, samt betale turneringsavgift før rangeringskonkurransen.
Disse spillere vil bli satt inn nederst på resultatlisten med hensyn på videre matchspill.
Etter kvalifiseringen spilles matchplay / Foursome med 3/4 av hcp.

Det blir satt opp et matchplay tableau med spillefrister for de påfølgende runder. Hvis matchen ikke blir spillt innen fristen blir begge parene diskvalifisert.