Turneringer

Dato:lørdag 3. mai 2014 - kl. 1300
Sted:Kjekstad Pitch & Putt
Start påmelding:9. april 2014
Slutt påmelding:onsdag 30. april 2014 kl. 15:00   (passert)

Korthullsbanen har fått et ekstra sett tee-er, satt opp for Pitch & Putt spill.
P & P-spill er ikke hcp-tellende.

Vi holder en kort veiledning og så spiller vi TURNERING.
Startkontingent kr 100,-

Turneringsansvarlig: Kjell Birkelund  -  mobil: 90029285  -  email: kbirkelu@online.no

Reglene for slikt spill er i korthet slik:

Regler Pitch & Putt

Offisielle regler/retningslinjer:

NPPF opererer med følgende offisielle retningslinjer for Pitch & Putt – i samsvar med European Pitch & Putt Association (EPPA) og Federation of International Pitch & Putt Associations (FIPPA)
  1. Banen må bestå av 6, 9 eller 18 hull (eller multiplum av dette)
  2. Hvert hull skal være par 3 hull. Hullene skal ikke være lengre enn 90 meter. Total spillelengde over 18 hull må ikke ovrskride 1200 m
  3. Banen må være åpen for alle. Ingen spiller skal nektes spill på basis av kjønn, alder eller fysisk beskaffenhet.
  4. Reglene for Pitch & Putt er nesten de samme som for offisielle golfregler (The Rules of Golf as set down by the R & A Rules LImited and United States Golf Association) i alle situasjoner kan det spilles etter disse.
  5. I Pitch & Putt turneriger brukes reglene utarbeidet av FIPPA (Federation of International Pitch & Putt Associations) der de største forsjkellene fra tradisjonelle golfregler er følgende:
    • Det skal spilles med kun 3 golfkøller i turnering, hvor den ene må være putter.
    • Dersom spillerens ball ikke er på green etter 4 slag skal ballen plukkes opp og plasseres på nærmeste kant til greenen (innenfor et putterhode fra kanten). Spilleren vil da ligge der på 5 slag.
    • Bruk av peg fra utslag som er minimum 5 mm høy er påbudt i turneringsspill.
    • Caddy tillates ikke.
    • Det stilles ikke krav til grønt kort eller klubbmedlemskap