Turneringer

• Kubbmesterskap Junior – Herrer
  • Klubbmesterskap Junior – Damer
  • Stableford Klubbmesterskap
Det er ingen nedre begrensninger på antall deltagere for at det arrangeres Klubbmesterskap i klassen.
Alle klubbmesterskapene spilles samme helg, og det er anledning til å delta i flere klasser.
Deltagelse: Kun for medlemmer av Kjekstad Golfklubb. HCP grense fastsettes av turneringskomiteen for ett år av gangen. Turneringskomiteen har anledning til å begrense høyeste HCP for å sikre forsvarlig avvikling av første dag, samt å innføre eventuell cut etter dag 1. Ved ”overtegning” vil spillere med EGA turneringshandicap få fortrinnsrett før spillere uten. Likeledes vil spillere i de øvrige klasser få fortrinnsrett foran Stableford Klubbmesterskap. NIFs regler for barneidrett gjelder, spilleren må derfor minimum fylle 11 år i det aktuelle året. Det er også aldersbegrensninger i enkelte klasser.
Spilleform: Slagkonkurranse over 54/36 hull uten HCP på 18-hullsbanen. Det spilles over to dager, med 36/18 og 18 hull siste dag. Herrer spiller fra gul tee, damer fra rød tee. Spesielle regler gjelder for Stableford klubbmesterskap.
Skille: Ved likt resultat spilles play-off etter sudden-death prinsippet over hull 1, 2, 3, 4 og 18. Dette gjelder bare vinner. Ved lik score for andre og tredjeplass avgjøres plasseringer etter siste 36, siste 18, siste 9, siste 6, siste 3, siste hull og loddtrekning. Spesielle regler gjelder for Stableford klubbmesterskap.
Premiering: De tre beste i klassen premieres.

Caddieforbud og forbud mot bil.

Klassespesifikt:

Klubbmesterskap Herrer/Damer

Spilleform: Slagkonkurranse over 54 hull uten HCP. Spilles over to dager, med 36 hull første dag.
Kombinasjonsturneringer: Spill i disse klasser vil også telle i klassen Stableford klubbmesterskap over 36 hull. Runde 1 (dag 1) og runde 3 (dag 2) vil være de rundene som er tellende for Stablefordmesterskapet.
For de som tilfredsstiller aldersbestemmelsene vil spill i disse klasser også telle i henholdsvis Klubbmesterskap Junior Herrer/Junior Damer (alle runder) eller Klubbmesterskap Old Boys Fair Ladies (runde 1 og 3).

Klubbmesterskap Old Boys/Fair Ladies

Spilleform: Slagkonkurranse over 36 hull uten HCP. Spilles over to dager, med 18 hull hver dag.
Aldersbestemmelser: Herrer må minimum fylle 55 år, damer minimum 50 år, i det aktuelle året.
Kombinasjonsturneringer: Spill i denne klassen vil også telle i klassen Stableford klubbmesterskap over 36 hull.
Lokal regel: For spillerne som også spiller i klassene Herrer/Damer vil ikke runde 2 i turneringen anses som trening i henhold til Regel 7 – Trening. Alt annet spill på banen denne dagen er i konflikt med regelen.

Klubbmesterskap Junior – Herrer/Damer

Aldersbestemmelser: Spilleren må minimum fylle 11 år og maksimum 19 år i det aktuelle året.
Spilleform: Slagkonkurranse over 54 hull uten HCP. Spilles over to dager, med 36 hull første dag og 18 hull siste dag.
Regler: Turneringsbestemmelsene for Junior Tour gjøres gjeldende.
Kombinasjonsturneringer: Spill i denne klassen vil også telle i henholdsvis klassen Klubbmesterskap Herrer/Damer samt i Stableford klubbmesterskap over 36 hull. Runde 1 (dag 1) og runde 3 (dag 2) vil være de rundene som er tellende for Stablefordmesterskapet.

Stableford Klubbmesterskap

Spilleform: Stableford mesterskap over 36 hull. Spilles over to dager, med 18 hull hver dag. Høyeste tillatte handicap er 36.
Skille: Ved lik score avgjøres plasseringer etter laveste handicap, siste 18, siste 9, siste 6, siste 3, siste hull og loddtrekning.
Kombinasjonsturneringer: Spill i denne klassen vil ikke telle i andre typer av klubbmesterskap.