Tina Mazarino med topplassering i Sunshine Ladies Tour

Av: Bjørn Lohne  |  Publisert: 10. mars 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tina Mazarino, nesten best av alle i Sør-Afrika. Men, måtte nøye seg med andreplass etter omspill.

Det var 8. mars og kvinnedag som skulle til for å sette rekord med antall birdier i en turnering, med totalt 16 for Tina.

I turneringen Fidelity ADT Ladies Challenge på Sunshine Ladies Tour startet 23-åringen fra Kjekstad Golfklubb med en pyntelig runde på 71 slag (-1) og foreløpig 21. plass. Andre runde ble fulgt opp med en sterk 68 runde (-4), noe som flyttet henne opp til en delt 4. plass med totalt -5.

Siste runde ble et birdiekjør hvor Tina satte standarden med birdie på første hull og fulgte opp med totalt 8 birdier, som ble til en 65 runde og totalt -12 for turneringen og 204 slag. Dette var også lederscoren etter målpassering.

Rett bak kom lederballen med svenske Ellen Hutchinson-Kay -9, franske Ariane Klotz -6 og tyske Helen Kreuzer -6. Gjennom finalerunden viste det seg at den svenske og den franske jenta falt bakpå mens den 25-årige Helen steppet opp og klarte på hull 17 å være likt med Tina på -12, noe som ble sluttresultatet.

Dermed ble det omspill på hull 18, hvor Tina avsluttet med par og Helen klarte å få inn birdieputten.

Til tross for karrierebeste på Sunshine Ladies Tour og rekorder sier Tina det var en skuffelse der og da å tape omspillet. Spesielt fordi vinneren av turneringen ble automatisk kvalifisert til 2 Ladies European Tour turneringer i henholdsvis Cape Town og Johannesburg. Uansett var det en meget bra turnering som ga erfaring og læring ved å gå i omspill. Videre sier Tina “Jeg kom til Sør-Afrika for å trene på turneringsspill frem mot min LET Access start i april. Nå har jeg spilt 2 turneringer her og jeg er så langt mer enn fornøyd med oppholdet.”