Herrer - torsdag

Ny metode for scoreinntasting

Av: Jarle Midtskogen  |  Publisert: 12. juli 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi tester en ny metode for scoreinntasting på Herrer - torsdag

Klubben ønsker at vi prøver en ny måte å taste inn score på i turneringen i morgen, 13. juli.
Grunnen er, at den måten vi er vant til å føre score på banen (på mobil), ikke er i henhold til golfreglene punkt 3.3.
Dvs den delen som har med signering av scorekort i turneringer å gjøre. Hvis ikke scoren blir signert, skal heller ikke runden være hcp-tellende.

Golfbox har en mulighet for digital signering. Inntasting av score under spillet foregår på samme måte som tidligere, men man må velge markører før runden starter. Det vil også være live scoring, men det er KUN den spiller man er markør for som vises på leaderboardet. Om du fører score for din markør, må din markør også føre din score.  Se bildene under for eksempler på hvordan det ser ut før inntasting av score starter.
Noe som er bra under inntasting, er at det vil vises en kraftig merket "Konfikt" hvis det ikke er tastet inn samme score.  Signering av scoren foregår når runden er avsluttet. Dette har vi ikke fått testet enda, men det er sikkert grei skuring.

Det er selvsagt ingen krav til å føre scoren underveis! De som ikke vil fikle med mobilen under spillet, kan heller føre scorekort på den gode, gamle måten. Spiller/markør fører sine scorer på kortet. Signering av begge er fortsatt et krav. Scoren må da føres inn i Golfbox på en eller annen måte etter runden. Enten selv eller av en som har tatt på seg denne oppgaven.

Det som tydeligvis ikke fungerer er å blande. Dvs at 2 spillerere som er markør for hverandre, må bruke samme måte å føre score på.

Siden vi kjører denne testen på "Herredag 10" vil klubben sponse 1 dusin Titleist PRO V1 til vinneren av turneringen.  Det spiller ingen rolle om vinneren har ført score på papir! laugh

Vi håper at så mange som mulig bruker denne nye funksjonen denne gangen.
Om noen har noen smarte spørsmål, tar vi dette før runden.

Eksempler:

Klikk først på "Markers"

Klikk på "av/på" knappen for den spilleren du fører score for. Denne spilleren må gjøre tilsvarende for deg.