Turneringer

Dato:søndag 13. august 2017 - kl. 0830
Sted:Kjekstad 18
Start påmelding:13. juli 2017
Slutt påmelding:onsdag 9. august 2017 kl. 15:00   (passert)

Kjekstad Scramble 2017 - tredje runde.

Velkommen til den tredje av fire runder i Scramble turneringen. Scramble har vist seg å være en populær konkurranseform for spillere i alle hcp klasser, og er en spilleform der alle kan bidra til den felles scoren for laget.

Dette er også en turnering for deg som ønsker en sosial turnering hvor du og en venn/ partner spiller sammen. Dersom du ikke har en å spille sammen med finner vi en medspiller for deg

Spilleform: Det spilles to-manns Scramble Stableford hvor spilleren med lavest hcp får 60% og spilleren med høyest handicap får 40% av sitt spillehandicap. Laget får 25% av spillernes sammenlagte spillehandicap. Det spilles i en felles klasse.
Max  medregnet hcp er 36. Spillere med høyere hcp kan delta, men spiller med hcp 36.

Vinnerne inviteres til deltakelse i Mestergolfen.

Gjenstående turneringer:
Søndag  13.8  Kjekstad Scramble # 3
Lørdag   16.9   Kjekstad Scramble # 4 (Teller halvannen gang i OoM)

Disse turneringene vil også inngå i en Order of Merit (OoM).
Hva er Scramble?
Hvert lag består av to spillere. Begge spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Den andre ballen plukkes opp. Deretter plasserer spillerne i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra den valgte ballen og slår sine slag. På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart en av spillerne i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.

Det premieres for hver runde og sammenlagt i OoM.
Deltakeravgift: kr. 100,-. Ikke-medlemmer og greenfeemedlemmer betaler ordinær greenfee i tillegg til deltageravgiften.
Påmelding via Kjekstad GKs hjemmeside:  http://kjekstad-gk.no/turneringer/turneringer/81/turneringer-2017

Vi ønsker dere velkommen til en morsom turnering i et hyggelig miljø.

Turneringsansvarlig: Team 2
Jan Presttun, mobil 99213008, jan.presttun@sijakompetanse.no