Onsdagsgruppen

Om Onsdagsgruppen

Onsdagsgruppen er først og fremst ment for medlemmer med HCP 37-54, men er også åpen for alle andre som føler seg hjemme der eller rett og slett liker å spille på korthullsbanen.

Hensikten med onsdagsgruppa er å ha en hyggelig runde med golf, hvor det uformelle sosiale samværet er i sentrum. Samtidig kan man også lære litt om skrevne og uskrevne regler på golfbanen.

Formatet som spilles er Scramble.

Scramble spilles som et 2- manns lagspill. Alle spillere slår hver sin ball fra utslagsstedet. Deretter velger hvert lag den best plasserte ballen. De andre ballene plukkes opp. Deretter plasserer spillerne sin ball i valgfri rekkefølge innen en køllelengde fra sitt lags valgte ball og slår sine slag. På greenen plasseres ballene på tilnærmet samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart en av spillerne i laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.

Hver 3. onsdag i måneden spiller vi singelturnering, fortsatt på korthullsbanen. Husk at til disse turneringene er det påmelding og forhåndsbetaling i Golfbox.
Formatet er Slaggolf, max score Par +5. Det vil si at, om ikke ballen er i hullet etter 7 slag plukkes ballen opp og man fører 8 slag på scorekortet.
Det spilles 9 Hull.

Det er ballplassering på kortklippet gress (Fairway og Fringe).
Turneringen er handicaptellende.

Turneringskalender finner dere her https://kjekstad-gk.no/onsdagsgruppen/turneringer

Vi møtes utenfor proshop litt før kl. 1800 på onsdager (noe tidligere når høsten kommer, følg med på hjemmesiden).
Har dere ikke utstyr så kan det lånes.

Har dere venner som lurer på om golf er noe for dem, så ta dem med så de kan få prøve seg.

Er det noe dere er usikre på så ring gjerne til
Mona Eide-Fredriksen - 41450190  eller snakk med noen i proshop