Turneringer

Vi gir ikke opp ennå - 17. mai-toget er neste på programmet

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 12. mai 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi ser helst at dere melder dere på, men det er også mulig å møte opp før kl 12:30 for å bli med.

Det spilles slagkonkurranse i en samlet klasse med fullt sh over 18 hull, eller så langt du kommer med dine slag. Start fra kl 13:00.

Men vi spiller SLAGGOLF, DVS AT HVIS ALT GÅR GALT PÅ ET HULL PLUKKER DU OPP BALLEN OG NOTERER HULLETS PAR + 5 SLAG. Det spilles med maks. tillatt handicap på 54.

Ved lik score avgjøres plasseringer etter laveste handicap.
Vinner, hvis medlem av Kjekstad GK, er kvalifisert til Mestergolfen.

• Hva er flaggkonkurranse
Spillerne har antall slag = sitt spillehandicap (mottatte slag etter hcp-systemet). Hver deltager spiller så langt dette antall slag rekker, og setter ned flagget sitt. Hvis noen spiller har slag igjen etter 18 hull, fortsetter spillet på neste runde. Den som kommer lengst (nærmest neste hull), har vunnet. Hvis en spiller med sitt siste slag slår out of bounds eller mister ballen, settes flagget ned på siste sted det ble spilt fra. Brukes det siste slaget på å hulle ut, settes flagget ned på neste utslagssted.

Kafeen er åpen når vi kommer inn fra runden og tilbyr kake og kaffe, pølser, is og mineralvann.