Turneringer

Østlandstour 6 - Kjekstad Open Nytt forsøk

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 16. juli 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Første forsøk ble i april ble stanset av snø, denne gang ble det bare litt regn søndag morgen. Mange kjente fjes toppet resultatlistene.

65 spillere stilte til start i denne turneringen som er en del av det nest øverste turneringsnivået i Norge, nemlig regiontour. Det ble spilt i 4 klasser, og vi fant mange kjente fjes på toppen av resultatlistene.

Klassen for damer som spilte netto (ikke misforstå, det betyr med sitt handicap) ble vunnet av Jeanettte Andersson fra Haga GK. Hun unnslapp fotografen. Herrer netto ble vunnet av Erik Mellbye, på bildet flankert av Martin Omnes som tok tredjeplassen.

Klassen for damer som spilte bruttospill, dvs uten handicap, ble vunnet av Celine Brovold Sanne, spiller for Asker GK, men er jo også aktivt medlem av Kjekstad.

Herrer brutto ble vunnet av Mats Heien, ett slag bedre enn Henrik Sand (Fet GK) og Daniel Barth Aas.

Daniel kom bak Henrik fordi Henrik spilte de 9 siste hullene best.

På Østlandstour premierer Kjekstad den spilleren som avanserer flest plasser på listen fra lørdag til søndag. Også her kom Kjekstad best ut, med Fredrik L. Svanholm som gikk opp 12 plasser og endte på 7. plass i bruttoklassen.

Også på dommersiden fant vi Kjekstad. Hoveddommer Reidar Roen har vært medlem av Kjekstad og dommer Arve Josephson er medlem.

Vi fant også Team Andersen på banen. Casper kom inn på plassen bak Fredrik med samme antall slag, men Fredrik spilte best de siste 18 hullene.

Alle resultater

Til slutt, en stor takk til de som stillte opp og hjalp turneringskomiteen og dermed Kjekstad Golfklubb til å få til nok et vellykket arrangement.