Turneringer

Handicaprevisjon (Årsrevisjon)

Av: Kjell Birkelund  |  Publisert: 17. januar 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Den årlige revisjon av handicapene er foretatt, og du finner ditt nye handicap i Golfbox.

Årsrevisjon ble foretatt 16. januar 2017. På grunn av endringer i EGAs handicapregler er regnestykket et annet enn tidligere, men det er heldigvis implementert i Golfbox! Og det er fortsatt basert på dine resultater målt opp mot forventningene i aktuell handicapgruppe. Hvis avviket er for stort resulterer dette i enten opp- eller nedjustering med inntil 3.

Medlemmer som har registrert få runder de siste 2 år (linje 1 og 2 i tabellen) og de som har oppnådd hcp 36 (feil tekst i tabellens linje 3) reguleres ikke i årsrevisjonen da det ikke er tilstrekkelig data for statistisk beregning. Medlemmer med handicap over 36 inngår ikke i årsrevisjonen, heller ikke medlemmer med en annen klubb som hjemmeklubb.