Herrer - torsdag

Herregruppa

Velkommen til Herregruppa i Kjekstad Golfklubb 2023!

Herregruppa i Kjekstad Golfklubb består av to grupper – herrer, mandag og herrer, torsdag. Torsdagsgruppa spiller en turneringsrunde hver torsdag ettermiddag og mandagsgruppa hver mandag ettermiddag. De kan velge selv hvilken dag du ønsker å spille, eller velge begge dagene dersom du er ivrig nok smiley.

Informasjonen nedenfor gjelder kun torsdagsgruppa. Vil du lese mer om mandagsgruppa, klikk her eller velg direkte fra hovedmenyen.

Vi spiller en turneringsrunde hver torsdag med premiering til den beste fjerdedelen av deltagerne (dog maks topp 5).
Starttidene vil være 1630 - 1730 frem til høstmørket tvinger oss ut tidligere. Dette vil det informeres om når den tid kommer.

Vi spiller hvert år ca 20 tellende runder fra rundt 1. mai til midten av september. Årets siste runde spilles på en søndag med innlagte ekstrakonkurranser og påfølgende middag og premieutdeling i klubbhuset.

Spilleform og hcp:
Vi spiller netto slagturnering begge dager med fullt hcp. Alle skal hulle ut ballen på alle hull.
NB: MAX score på hullet er hullets par + 5 slag. Dvs. at du plukker opp ballen hvis du vil overskride dette.

Påmelding:
Hvis du ønsker å være med i herregruppa og ønsker og delta på turneringene, må du melde deg på hver uke på hjemmesidene. Det finnes en egen turneringsliste på disse herresidene. Klikk på "Turneringer" i menyen til høyre og klikk på "Påmelding" bak den aktuelle dagen. I turneringslisten vil du også finne startlister og resultater når disse er klare. Klikk på turneringen for å se mer info. Alle linkene fører deg inn til Golfbox til den aktuelle turneringen..

VIKTIG:
Vi har plass til maks 28 deltagere på vår avsatte time. Ved flere en 28 påmeldinger vil det automatisk opprettes en venteliste i systemet. De som står på denne og ikke har fått plass på startlisten, kan allikevel delta. Vilkåret er at man bestiller en egen starttid og MÅ spille sammen med minst en annen som deltar i turneingen. Man må også ha en starttid som ikke er tidligere en 2,5 timer før første tid på startlisten. Starter vi f.eks. kl 1630, kan man tidligst gå ut kl. 1400.

- Det vil ikke bli anledning til å flytte spillere fra en publisert startliste til en starttid tidligere på dagen.
- Påmeldinger etter at fristen har gått ut godtas ikke.

Startavgift
Startavgiften er kr. 74,- pr. runde og skal forhåndsbetales ved påmelding i Golfbox.

Hvis du melder deg av innen fristen, vil startavgiften automatisk refunderes. De som ikke melder seg av før fristen vil IKKE få avgiften refundert. Det er allikevel fint om du informerer om at du evt. ikke kan komme, da startlisten kanskje må omorganiseres.

Påmeldingsperioden er fra og med mandag, uken før, frem til 2 dager før (tirsdag) kl. 18.00 (9 dager).

Alle turneringsrunder vil bli registrert i Golfbox og hcp vil følgelig regulereres etter hver runde.

Konkurranser, sammenlagt:
Etter endt sesong premieres det for følgende resultater:

- Beste sammenlagt rangeringspoeng (Årets herrespiller)
- De neste 4 på listen vil også premieres
- De 5 beste på "Eclectic - Herrer Torsdag" (Kun runder på torsdag)
- De 5 beste på "Eclectic - Herrer FELLES" (Felles med Mandagsgruppa)
- Beste brutto runde
- Beste netto runde

(Eclectic beregnes etter brutto score)

Årets herrespiller er kvalifisert til å spille turneringen "Mestergolf"

- Ved likt resultat på rangeringslisten, vil den som har beste enkeltresultater (poeng) gå foran. Deretter flest runder.
- Ved likt resultat på Eclectic, vil den som har flest birdies totalt gå foran. En eagle vil telle som 2 birdies.
- Ved likt resultat på beste brutto og netto runde, vil den som har nest best resultat gå foran.

Poengfordeling, rangering:
Samtlige runde vil være tellende, såfremt de spilles på Kjekstad Gk's 18-hullsbane.

Poengene fordels slik:
1. plass 20 poeng
2. plass 18 poeng
3. plass 16 poeng
4. plass 14 poeng

5. plass 13 poeng
Deretter -1 poeng mindre ned til 14. plass.
15. plass og dårligere gir 1 poeng.

Viktig å huske:
Vi spiller alltid etter de offisielle golfreglene. Dette betyr at alle skal følge disse under våre turneringsrunder. Evt. brudd på regler vil behandles i henhold til disse. Vi ber alle spesiellt være oppmerksomme på at alt stemmer på scorekortet før de leverer dette. Ukorrekt scorekort vil føre til diskvalifisering.

Nyheter og løpende informasjon:
For å bli oppdatert på hva som skjer i herregruppa, legg deg inn i brukerregisteret på disse hjemmesidene. Etter at du er innlogget, kryss av for "Herrer, torsdag" under "Mitt oppsett" så får du en notis på e-mail hver gang det legges ut nyheter på hjemmesider vedr. herregruppa. Vi har også en egen gruppe på Facebook hvor vi legger ut noe info.

Lykke til!

Hilsen Herrekomitéen: